tisdag 23 april 2013

Distansritt

I helgen så tävlade jag i distansritt. Red 25 miles det är ca 40 km. Kom 2:a utav 31 stycken. Gick väldigt bra. Var helt slut efteråt. Träffade några nya häst folk där också. Dom ville att jag skulle höra av mig om jag ville följa med på andra tävlingar under sommaren. De satte även på skor på Rev's framfötter grattis efteråt. Så himla snällt. De är hovslagare och häst tränare. Köpte ett hackamore träns till Rev också får se hur det går med det. Ramlade av på tävlingen också Rev sprang på en stolpe och mitt ben kom i kläm och jag ramla av, så fick ett stort blåmärke men hoppa snabbt upp igen och galoppera vidare, haha!!

På lördagen så var det stor städning och fotbollsmatch för Memphis. Memphis gillar att stå i mål. Sen på kvällen åkte vi hem till en jobbar kompis och åt middag och Memphis sov där. Det var den helgen.

Idag snöar det igen. I slutet på April. Konstigt väder är det allt.

I helgen så flyttar det i en tjej och hennes hund. Får se hur det går. Hon är 34 så hon är lite äldre i alla fall.

Älskar grillad kycklig, måste vara den bästa maten.

(Jag är den med röda tröjan)











Inga kommentarer: