måndag 16 april 2012

Vardag och killkopmisar!

Denna vecka sa har vi excerises pa basen och jag ar i en av dem. Maste latsas att jag ska bli deployed till kuwait i 179 dagar sa jag maste ga igenom alla steps for det och aven packa min vaska som om jag skulle aka. Inte det roligaste. Men men far ju betalt for det.

Imorgon sa ska jag mota banken och skriva pa lan papprerna for huset. Torsdag sa ar det hus inspection. Sa snart blir det nog att flytta.

Idag var Cia over, super trevligt. Alltid lika trevligt att motas. Kanns sa skont att tjej snacka med en svensk tjej som vet hur det ar.

Sa vad tycker ni om att ha kill kompisar, kan man ha det som gift?? Vi har varldens diskussioner har hemma om att som gift sa kan man inte ha killkompisar om man ar gift. Jag tycker det ar OK. Jag har ju mer killkompisar for det ar fler killar i militaren en tjejer. Men det betyder ju inte att jag kommer ha sex med dem..... Men tydligen sa tycker amerikanaren i huset att det ar absolut ett stort NEJ och att jag jag sakert har sex med alla killarna for de kan inte bara vilja vara kompis med mig, de vill ha ut nagot av det. Sa om jag skickar sms till nagon kille pa jobbet eller om nan skickar sms till mig, da ringer han upp personen och fragar "what's going on between you two" and sager till dem att sluta sms:a mig. Kan det vara normalt????

6 kommentarer:

Cia Höglund Peer sa...

Inte helt normalt som sagt :-D tack för en jattetrevlig eftermiddag! Alltid lika trevligt :-)

Caroline sa...

Jag har fortfarande kontakt med mina gamla killkompisar, men om jag ringer/sms:ar nån killkompis nu idag, så är det nån killkompis som vi BÅDA känner...

Vad skönt att du har en svensk kompis! Jag träffade en tjej här i Italien också, och visst är det typiskt att dom har bott här i 7 år och sticker tillbaka till USA nästa månad....

Hoppas du mår bra tjejen!
Kram/Caroline

5 Vikingar är fler än 1 Joddlare sa...

Japp, din man är normal:-) Det är en märklig sits man hamnar i som kvinna inom mil..det handlar inte om dig utan om dina manliga kollegor..de flesta män vill lägga omkull en..du kan få problem om du avvisar någon manlig kollega dvs. inte vill hänga med på en öl, träffas etc..i värsta fall kan han göra ditt liv riktigt surt genom att se till att sprida osanna rykten etc..jag skulle önska att man kunde umgås som kompisar men jag tror du är naiv..som sagt, handlar inte om dig utan om de manliga kollegorna..believe me, efter 14 år i svenska försvarsmakten har jag stött på det mesta (och sett det mesta) och det bästa är att vara "strictly proffessional" dvs. i arbetet måste man ha en relation men privat ej..det är mitt råd..Mia

Isabell sa...

Vad typiskt att Nar du hittat en kompis att Hon ska flytta tillbaka. Jag ar Sa glad att jag har Cia, amerikanska tjejer har jag inte haft tur med.

Det ar ju inte Sa att jag ringer killar eller umgås med killar . Men om någon kille Fran jobbet smsar mig även fast det ar min supervisor Sa tycker min man det ar fel. Jag har en bra arbets kamrat, han har flickvän som vi jobbar med, men jag och killen are getting along really good, en bra kompis. Ibland Sa skickar vi lite sms utanfor jobbet typ om något speciellt hänt, som I helgen att jag fick huset. Men det tycker inte maken om.

Hur ar det med er?
Kram

Steel City Anna sa...

En klassisk fraga, rekommenderar filmen When Harry met Sally :)

Anonym sa...

Det är INTE normalt. J borde lugna ner sig och inse att problemet ligger hos honom om han håller på så där. Jag skulle aldrig acceptera sån skit. Man måste väl lita på varann om man är gift?

Sätt pinkod på mobilen till att börja med.
kram K