tisdag 23 november 2010

I did it!

Jag ar nu en EMT-B. Klarade av kursen och gjorde valdigt bra ifran mig ocksa. Jag klarade alla tre slutproven pa forsta forsoket. Stora testet kan man fa mellan 70-150 fragor, borde pa hur bra man ar och hur manga ratt man far. Jag var en av 4st som fick endast 70 fragor utav 30st elever. Sa jag gjorde valdigt bra ifran mig. Nu har vi borjat med Nursing. Jag tar examen den 20 januari.

Detta ar en EMT-B for er som undrar:

Emergency medical technician (EMT) or ambulance technician are terms used in some countries to denote a healthcare provider trained to provide pre-hospital emergency medical services.[1] Common obsolete terms include ambulance ordely, ambulance attendant and ambulanceman. The term "ambulance driver," though once common, is now widely held to be derogatory.

The precise meaning of the term varies by jurisdiction, but in many countries EMTs respond to emergency calls, perform certain medical procedures and transport patients to hospital in accordance with protocols and guidelines established by physician medical directors. They may work in an ambulance service (paid or voluntary), as a member of technical rescue teams/squads, or as part of an allied service such as a fire or police department. EMTs are trained to assess a patient's condition, and to perform such emergency medical procedures as are needed to maintain a patent airway with adequate breathing and cardiovascular circulation until the patient can be transferred to an appropriate destination for advanced medical care. Interventions include cardiopulmonary resuscitation, defibrillation, controlling severe external bleeding, preventing shock, body immobilization to prevent spinal damage, and splinting of bone fractures.


Imorgon kommer Jacob och stannar tills mandag. Memphis stannar hemma med farmor. Vi har langledigt fran torsdag till sondag. Det ar Thanksgiving pa torsdag. Ska bli sa skont med ledigt. Och det ar endast 29 dagar tills jag aker hem till Folkston over julen. Tiden har gatt sa fort.