torsdag 18 december 2008

Torsdag idag, veckan har gatt ganska sa fort. Har fortfarande inte fatt mina saker pa posten, sa folk som vantar pa julklappar och julkkort i sverige far minsann vanta lite langre...

Nu har jag bara tre prov kvar att gora pa min termin, sista provet jag gjorde fick jag 100% pa, yippee... Det var ett psykologi prov. Har ett psykologi prov kvar och en stor engelska uppsats och sammanfattningar av tva nyhetsartiklar fran U.S Court system. Och sen ar det ju det stora slutprovet for hela terminen, men det ar inte forst i januari. Det raknas 1/3 av betyget. Just nu ar mitt average 89/100. B+.

Idag har jag fixat med mina skatter for dagiset. Sa nu behover jag inte tanka pa det nagot mera. Vi har aven annonserat ut vara valpar.Jacobs chef har aven bestamt sig igen for att vi kan flytta i slutet pa Januari, hur ska de ha sig. Imorgon sa sager det val nej igen, att vi inte kan flytta forst till April. Sa denna gang vill jag inte riktigt tro pa det. Tar en dag i taget.

6 dagar kvar till Julafton, 7 dagar kvar till varan julafton. Men vi ska fira den 24:de hos familjen Brown. De har bjudit over oss, det har jag nog redan berattat. Det blir julstrumpor pa Christmas Eve (24) och julklappar Christmas day (25), eller sa oppnar vi julklapparna nar vi kommer hem fran Brown pa kvallen. Man blir lite som barn igen nar det blir jul...

Pa mellandagsrean ska det shoppas tvattmaskin och tumlare, till huset i GA. Om vi kan hitta nagon bra deal. Annars far det va.

Memphis fick ett paket igar fran hans farmor. Massa klader. Gorilla pyjamasen ar ett av plaggen hon skickade. Hon skickade aven jul outfit och andra pyjamser. Och min julklapp var med skickad ocksa, men den ska jag oppna pa julafton, men jag kunde se att det ar en handvaska i, YES... Svarmor ar minsann bra pa sant... Fick en forra aret ocksa. Hon vet vad man ska kopa. Detta ar sa ar det en storre en. Jatte nyfiken vad det ar for en.. Den andra bilden ar smarta Memphis. Han tar puzzle bradan och lagger ovanpa ladan sa han kan klattra upp pa ladan och sta dar och na till saker, alldeles for smart for hans eget basta.

3 kommentarer:

Crazy mamma sa...

haha, han ar verkligen smart. jag ar en sucker for valpar. hade jag bott nara hade jag sakert kopt en av dig. haha.

jag forstod att jag var tvungen att skriva in "antal besokare..." men jag vet inte vars, finns manga siffror. lol

Anonym sa...

Om jag blir antagen så börjar jag till hösten. Det är ju en hel massa folk som ansöker, det är därför det tar sån tid att få reda på om man kommer in eller inte. Men jag känner att nu har jag gjort mitt. Kommer jag in, så kommer jag in, annars går livet vidare, och jag söker igen. :-)
Tycker att de har det värre i Kalifornien....där har de ett lotteri. Man kan vänta i flera år innan de drar ens namn.

Anonym sa...

Söta valpar o söt memphis :) Va ska du laga för smaskigt till jul då?? Du e ju jämt så duktig å bakar å grejjar. Ja tror ja ska försöka mig på en stek me grönsaker (e så trött på kalkon) o cheesecake till efterrätt :)