lördag 1 november 2008

Halloween

Memphis var ett lejon, han gillade inte att hatten pa sa den akte av efter korten var tagna. Vi satte pa han Lindsey's Bumblee Bee outfit och det tyckte han verkligen inte om. Vi at Pizza och spelade The Game Of Scattergories. Massa trick or treater som kom och plinga pa. Gav dem en godis var och da fick man blicken "ar det allt". Men snalla nan deras korgar var redan fulla med godis. Foraldrarna kommer ta deras godis anda och sakert ata det sjalva. Jag tande aven pumpan jag karvde.






Jag bakade Amish Cinnamon Bread i torsdags kvall. Och det blev faktiskt jatte gott. Idag sa lagar jag en pot roast som ar klar om 7h. Ska aka och handla mat idag sa fort Memphis gar och tar sin nap, och innan jag gor det ska jag till gymmet och sola. Sen blir det nog en del pluggandet. Har 8 kurser kvar som jag maste vara fardig med till Januari. Tre kurser ar uppsatser. Boring.. Dem andra 5 ar psykologi.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vikket sött litet lejon :D Å va duktig du e som bakar o lagar mat.. Ja ÄLSKAR att baka o pröva nya recept, men de blir inte av så mycke nu förtiden. Hoppas de blir mer när A. blir liiite äldre.

Anonym sa...

Sötis!!!

Är brödet "Amish någonting" ett sånt där bröd, där man låter smeten ligga och jäsa ett tag. Sedan delar man upp smeten och ger vidare till kompisar, och sedan häller de i lite fler ingredienser och skickar vidare hälften, osv?
Hoppas du inte tycker jag låter helt glaen, men jag var med om ett sånt "kedje-smet-recept" en gång för några år sedan och det brödet blev SÅ GOTT!!

/Hedda (USA-tråden)

Isabell sa...

Japp, amishen brodet ar ett kedje-smet-recept. Och om nagon far det nan gang och tanker slanga ivag det, tank om, det blir jatte gott.