måndag 22 september 2008

Helgen var inte alls som jag tankt mig!

Jacob var aldrig och jagade, de blev for sent. Han var tvungen att stalla in scopet forst och det tog langre an han trodde. Jag gick val i sang runt halv nio, har haft huvudvark i over tva veckor nu, sa behovde sova.



Lordag hade jag bjudit in Clenendenen till middag. Sa jag och Memphis aker ivag till affaren for att handla mat. Pa vagen dit sa springer en bjorn over vagen framfor oss. Forsta bjornen jag sett haruppe. Fram med kameran, men han ar langt borta innan jag hinner ta kort. Nar jag kommer in i mataffaren borjar jag se suddigt och vitt, migran pa vag.. Suck! Tar tva tabletter och handlar vidare. Svart att se vad jag skrivit ner och vad som star pa hyllorna. Nar jag kommer ut till bilen sa ser jag i alla fall battre. Aker hem och val hemma sa blir det prata med toaletten ett tag och sen i sangs. Fick stalla in middagen. Kande mig battre pa kvallen, sa jag gick pa ett pampered chef party. Riktigt kul med massa goda desserter.



Sondag, sa bjod jag hem Clenendenen igen pa middag. Lagade pita bread med curried chicken mix i och funnel cakes med gradde och jordgubbar till efterratt. Blev jatte lyckat. Men det tog san himla tid att gora pita brodet. Och de blev lite sma sa vi at den som hamburgar brod istallet, men det gick bra det med.

1 kommentar:

Madde sa...

Coolt me en björn :D Ja har bara sett coyotes här hos oss.. inge björnar ;) O va duktig du e som lagar massa mat.. ser mumsit ut. Å de där me att gå ner i vikt.. ja tror också amerikanska killar kan va lite mer 'okänsliga' än killarna i svedala.. ja tar de me en nypa salt, men man blir ju ändå lite irriterad när dom ska påpeka de om å om igen :/